Alışkanlıklara dönüşmüş,
Hatalara,
yanlışlara baş kaldıran insan,
Volkanik bir dağın küllerine yapış-mış
Lalena,
bir anka kuşu misali.
Yarından haber var
Lalena,
uyanma vakti;
Gün yıldızı bizi çağırıyor.
Yarının tarihini yazıyorum
Lalena,
kuş-bakışı bir evren tasarımı
Her yerde varlığı hissedilen
bir ifrit türedi
Lalena.
Vasıt-lar gaye-nin yerini alınca
hiçbir şey kalmı-yor
değer atfedebile-cek…
Amaç ve araç kaosu,
Sahte paradigmalar
ve sahte algılar üstüne…
Işığı getirenle anlaştım
Lalena
Sabah yıldızıyla…
eksik tamamlamak bazen incitirmiş…
Lalena,
Fark ettim…
Beni sadece yaptığım iş tanımlayabilir.
Sadece seni tanıyor olmaktan,
şükrediyorum zühre yıldızına…
Lalena,
ışığı getirenle konuştum demin,
soluksuzca…
“Korkuyorsan korkma,
korkmuyorsan kork” demiş şair hatırlattı…
Hüzünlendim…
Hakika-tın zeka seviyesi
sıfırın altında.
söyle bana
Lalena…
kim …
kim sendeki senden başka bir sen oluşturmadan
seni kabul etmeyi ta baştan kendine söylemiş
ta baştan göze alabilmişti ki…
Ve ben Lalena…
bir kolleksiyonun etrafın-da…
süre-gelen yenilenmelerin bağımlısı-yım.
Ve var-olan tüm değerlerin
bir-birine karışması-na katkı-da bulunu-yorum.
Evrenin ulu mimarının yolun-da ilerliyorum
Lalena.
kim bilir…
hesapta neler var.
karanlıkta ifrit-ler-lesin
Lalena;
Ve ben sustukça….
onlara benze-mek-tesin.
“Yalnızlık da bir ilişki çeşididir
Lalena
Kendinlesindir, dinlersin yeniden tanırsın belki seni
Bazen koskoca kâinata sığamayacak ölçütteyken
Zerre kadarsındır bazen de
Birini özlemenin şiddetidir sanki tenine dokunan…..
Muhtemelen Lalena sen güçlükle bu satırları okurken
Sesinin bir anda çatallaşmasını seviyordum…”
“Peki Lalena, şiir ne menem bir şeydi?
Acıyı evrenselleştir-mekten başka…
Mehmet Şerif Akaydin
.:.Metinler.:.
- Bir Eğitim Sistemi Modeli Olarak “Anlamacı Eğitim”
- Bir Eşitsizlik Örneği Olarak Siyasal Meşruiyet ve Yurttaşlık: Nusayriler Üzerine Bir Çalışma
- Bir Soykırımın Adı 1864 Büyük Çerkes Sürgünü
- Diyalog Olarak Felsefe
- DÜŞÜNCE VE KÜLTÜR TARİHİNDE HERMENEUTİK GELENEK
- EĞİTİMİN SOSYOLOJİSİ DEĞİL, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
- FELSEFENİN SOSYOLOJİSİ: Bilgi Sosyolojisi Açısından Felsefe
- Gadamer’in Hermenuetiğinde Sanat Deneyiminin Anlamı ve İşlevi Üzerine
- Göç-Eğitim-Batman ve Çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Göçün Aile ve Çocuk Eğitimi Üzerindeki Etkisi
- HABERMAS’IN FELSEFESİ
- Hermenuetik
- Karl Marx’ın Felsefesinde “İnsan” ve “İnsan Doğası”
- MUSTAFA GÜNAY’DAN YAŞADIĞIMIZ ZAMANA FELSEFİ BİR BAKIŞ: DÜNYA KİME AİTTİR?
- Marksizm ve Ütopik Görüş
- RÜYA
- Sosyal Hareketler Sosyolojisi Açısından Türkiye Cumhuriyet’inin 1919-1938 Döneminin Analizi
- Tin Bilimleri Kuramı İçinde Yaşama Felsefesi Düşüncesi ve Hermeneutik (Georg MISCH) Üzerine Birkaç Not…
- Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği” Romanında Ağırlık ve Hafiflik Çözümlemesi
- Wilhelm Dilthey ve 21. Yüzyılın Kültür Odaklı Çatışmalarının Önlenmesine Yönelik Bir Çözüm Olarak “Anlama” Kavramı
- ÖLÜMÜNÜN YÜZÜNCÜ YILINDA NİETZSCHE VE FELSEFESİ
- Ütopya ve Gerçeklik Tartışmaları Işığında “Venüs Projesi”
- İNSAN VE TARİH BİLİNCİ
- İdeoloji Nedir?
- İnanma Felsefesi Bağlamında Totem ve Tabu
- “Yeni Atlantis ve Bilim Teknoloji Ütopyalarının Günümüz Örneklerinden Venüs Projesi(Kaynak Bazlı Ekonomi)”
- “İnsan ve Tarih Dünyasında Tekilleşme ve Sanat” Üzerine Bir İnceleme