Lalena yasemin çiçeği
bahçelerden korulardan,
ormanlardan geçti
ağaçlarla sevdim
elinde dallar
ayağına yapraklar dolandı
yapraklarıyla sevdim
ayrıldık
hemde bikaçkez
ayrılıklarla sevdim
başkasını sevdi
başkasıyla sevdim
köprülerden geçti
sırat-
bazen bir kıratla
köprüler yıkıldı
yağmurlar-sağanaklar
sellerle sevdim
iki güzelliği vardı
biri kirpiklerinde-ki
donmuş hüznü,
biri içindeki deniz
denizlerle sevdim
hüznüne inat..
geceyarısı bu kentte
sokak lambaları altında yürüdük
sokak lambalarıyla sevdim
yaz geldi
geldi kuraklık
kuraklık yanıma gelen bir sevda yorgunu
tüm çoraklığıyla sevdim
ve son;
bir evcilik oyununda
çocukların diline düşmek
bir sevdanın ölümünü
çocuklarla bölüşmek
çocuklarla sevdim
her kadın yaşlanan bir çocuktur
her son;
solan bir demet yasemin
son-larla sevdim
yanlız kendi gözlerimden korktum
hiçbir sözlük tanımlamaz bunu
kendi gölgemde yetişir oldum
gölgelerle sevdim
sakladım öpüşmelerimizi
ateşten bir gömlek olsada
ateşle sevdim
bu gördüğün rüya
ve bunu okuyan sen bir rüya
oysa en çok rüyalarla sevdim!!!
sana son yazmak
aslında hiç başlamamak
-
Çağ-lara karışmak
yağmurda ıslanmadan yürümek
gölgelerime bir devi sığdırmak
sana son yazmak..
Belki de,
son dedikleri
tek kişilik bir azınlık
son başlangıcın mağlubu.
seni sonlara sığdıramadım sevdim!
ama hiç kimse bu kadar sevilmemeli!!
senden öğrendim.
ushtra/Mersin
Mehmet Şerif AKAYDIN
.:.Metinler.:.
- Bir Eğitim Sistemi Modeli Olarak “Anlamacı Eğitim”
- Bir Eşitsizlik Örneği Olarak Siyasal Meşruiyet ve Yurttaşlık: Nusayriler Üzerine Bir Çalışma
- Bir Soykırımın Adı 1864 Büyük Çerkes Sürgünü
- Diyalog Olarak Felsefe
- DÜŞÜNCE VE KÜLTÜR TARİHİNDE HERMENEUTİK GELENEK
- EĞİTİMİN SOSYOLOJİSİ DEĞİL, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
- FELSEFENİN SOSYOLOJİSİ: Bilgi Sosyolojisi Açısından Felsefe
- Gadamer’in Hermenuetiğinde Sanat Deneyiminin Anlamı ve İşlevi Üzerine
- Göç-Eğitim-Batman ve Çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Göçün Aile ve Çocuk Eğitimi Üzerindeki Etkisi
- HABERMAS’IN FELSEFESİ
- Hermenuetik
- Karl Marx’ın Felsefesinde “İnsan” ve “İnsan Doğası”
- MUSTAFA GÜNAY’DAN YAŞADIĞIMIZ ZAMANA FELSEFİ BİR BAKIŞ: DÜNYA KİME AİTTİR?
- Marksizm ve Ütopik Görüş
- RÜYA
- Sosyal Hareketler Sosyolojisi Açısından Türkiye Cumhuriyet’inin 1919-1938 Döneminin Analizi
- Tin Bilimleri Kuramı İçinde Yaşama Felsefesi Düşüncesi ve Hermeneutik (Georg MISCH) Üzerine Birkaç Not…
- Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği” Romanında Ağırlık ve Hafiflik Çözümlemesi
- Wilhelm Dilthey ve 21. Yüzyılın Kültür Odaklı Çatışmalarının Önlenmesine Yönelik Bir Çözüm Olarak “Anlama” Kavramı
- ÖLÜMÜNÜN YÜZÜNCÜ YILINDA NİETZSCHE VE FELSEFESİ
- Ütopya ve Gerçeklik Tartışmaları Işığında “Venüs Projesi”
- İNSAN VE TARİH BİLİNCİ
- İdeoloji Nedir?
- İnanma Felsefesi Bağlamında Totem ve Tabu
- “Yeni Atlantis ve Bilim Teknoloji Ütopyalarının Günümüz Örneklerinden Venüs Projesi(Kaynak Bazlı Ekonomi)”
- “İnsan ve Tarih Dünyasında Tekilleşme ve Sanat” Üzerine Bir İnceleme