Black Mirror’ın bu bölümü ilk iki bölüme göre çok büyük bir farklılık gösteriyor. Çünkü burada insan bedeni de teknolojiksel bir değişim yaşıyor. Yani ön görülen bu gelecekte sosyal mecraların sebep olabilecekleri değişimlerden ziyade, daha günümüzde bir benzeriyle karşılaşmadığımız bir teknoloji işleniyor. Bu teknolojinin en büyük özelliği daha önce gelecek tasviri yapılan kurgularda karşılaştığımız Cyborg ve benzeri aşırı gelişmiş tasarımlara göre çok daha basit, ama bir o kadar da işlevsel olması. Kulak altına yerleştirilen Groin(adı tam bu muydu hatırlamıyorum Gülipek) adlı ufak bir aparatla yeni bir mecra oluşturuluyor ve insanlar groin sayesinde tüm anılarını hatırlayabiliyor, istedikleri zaman ellerindeki ufak kumandalarla herhangi bir ekrana yansıtabiliyorlar. Bence Black Mirror’un bu bölümü en fazla irdelenmesi gereken kısım, çünkü hayata giren bu yeni mecra, Marshall McLuhan’ın “medium is message” teoreminin ne anlatmak istediğini oldukça ayrıntılı bir şekilde gözler önüne seriyor. McLuhan’a göre her yeni çıkan yeni mecrada gözden kaçan ilk şey mecranın kendisidir. Örneğin yeni bir akıllı telefon aldığınızda o telefonun size sağladığı faydalar, özellikler kolaylıkla fark edilebilirken, o telefonun siz fark etmeden hayatınızda neleri değiştirdiğinizi göremezsiniz, misal şarjı sürekli bittiğinden yanınızda sürekli başka bir aparat daha taşımaya başlarsınız, ama belki de bir önceki telefonunuzda böyle bir zorunluluğunuz yoktu. Aslında kısaca anlatmak istediğim siz telefona sahip olduğunuzu zannederken telefon sizin sahibiniz olmuş olabilir ve bu doğrultuda siz ondan gelen komutları yerine getiren bir pozisyona geçmişsinizdir. Daha basit olarak televizyon örneği verilebilir, televizyonun evlere girmesiyle beraber tüm evlerin dizaynı değişti. Her koltuk televizyonu görecek bir şekilde konumlandırılmaya başlandı. İşte Groin bunun en uç noktalarını gözler önüne seriyor. Aynı zamanda bu bölüm kendi içinde aşırı bir psikolojik gerilimi de içerdiğinden karakterle kurulan samimiyet farklı boyutlara taşınabiliyor, ama ilk iki bölüm için söylediğimiz asıl çıkarımların bölümün tamamının ayrıntılı bir şekilde izledikten yapılması gerekliliği burada da geçerli.
.:.Metinler.:.
- Bir Eğitim Sistemi Modeli Olarak “Anlamacı Eğitim”
- Bir Eşitsizlik Örneği Olarak Siyasal Meşruiyet ve Yurttaşlık: Nusayriler Üzerine Bir Çalışma
- Bir Soykırımın Adı 1864 Büyük Çerkes Sürgünü
- Diyalog Olarak Felsefe
- DÜŞÜNCE VE KÜLTÜR TARİHİNDE HERMENEUTİK GELENEK
- EĞİTİMİN SOSYOLOJİSİ DEĞİL, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
- FELSEFENİN SOSYOLOJİSİ: Bilgi Sosyolojisi Açısından Felsefe
- Gadamer’in Hermenuetiğinde Sanat Deneyiminin Anlamı ve İşlevi Üzerine
- Göç-Eğitim-Batman ve Çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Göçün Aile ve Çocuk Eğitimi Üzerindeki Etkisi
- HABERMAS’IN FELSEFESİ
- Hermenuetik
- Karl Marx’ın Felsefesinde “İnsan” ve “İnsan Doğası”
- MUSTAFA GÜNAY’DAN YAŞADIĞIMIZ ZAMANA FELSEFİ BİR BAKIŞ: DÜNYA KİME AİTTİR?
- Marksizm ve Ütopik Görüş
- RÜYA
- Sosyal Hareketler Sosyolojisi Açısından Türkiye Cumhuriyet’inin 1919-1938 Döneminin Analizi
- Tin Bilimleri Kuramı İçinde Yaşama Felsefesi Düşüncesi ve Hermeneutik (Georg MISCH) Üzerine Birkaç Not…
- Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği” Romanında Ağırlık ve Hafiflik Çözümlemesi
- Wilhelm Dilthey ve 21. Yüzyılın Kültür Odaklı Çatışmalarının Önlenmesine Yönelik Bir Çözüm Olarak “Anlama” Kavramı
- ÖLÜMÜNÜN YÜZÜNCÜ YILINDA NİETZSCHE VE FELSEFESİ
- Ütopya ve Gerçeklik Tartışmaları Işığında “Venüs Projesi”
- İNSAN VE TARİH BİLİNCİ
- İdeoloji Nedir?
- İnanma Felsefesi Bağlamında Totem ve Tabu
- “Yeni Atlantis ve Bilim Teknoloji Ütopyalarının Günümüz Örneklerinden Venüs Projesi(Kaynak Bazlı Ekonomi)”
- “İnsan ve Tarih Dünyasında Tekilleşme ve Sanat” Üzerine Bir İnceleme